Jimmy Choo (Джиммі Чу) – британський бренд , що спеціалізується на виробництві жіночого та чоловічого взуття, аксесуарів та парфумерії. Заснований у 1996 році Джиммі Чу та Тамарою Меллон. На 2013 креативним директором бренду є Сандра Чой, племінниця Джиммі Чу. Марка належить холдингу Labelux Group, який також володіє брендами Zagliani, Bally та Belstaff.
Історія бренду
Історія взуттєвого бренду Jimmy Choo — гарний приклад того, як інфлюєнсери впливають на світ моди і можуть зробити той чи інший бренд об’єктом бажання (причому робили вони це задовго до того, як цей термін з’явився і став мейнстримом).
Датук Джиммі Чу Енг Кіт народився в Малайзії, у сім’ї майстрів взуттєвої справи. В оригіналі прізвище майбутнього дизайнера звучало як Чау (Chow), але завдяки щасливому випадку при видачі свідоцтва про народження зробили помилку і його прізвище трансформувалося в Чу.
Дитинство та юнацькі роки Джиммі провів на острові Пенанг, де батько навчав його секретів майстерності. Свою першу пару Чу змайстрував повністю сам в 11 років, а коли мова зайшла про вищу освіту та вибір професії, сім’я вирішила відправити підлітка вчитися до Лондонського коледжу моди (тоді він називався Технічний коледж Кордвейнера). Після уроків батька освіту Чу давалося легко, але доводилося також працювати на двох роботах, щоб його сплатити, — Чу працював у ресторані та прибиральником на взуттєвій фабриці.
Після випуску в 1986 році Джиммі відкрив свій перший невеликий магазинчик у лондонському Хакні, у старій будівлі шпиталю. Дизайнер робив вручну близько 20 пар на тиждень на замовлення і працював із приватними клієнтами. Справа пішла настільки успішно, що за два роки його пари, зроблені вручну, потрапили на сторінки британського Vogue. А 1990-го головною клієнткою бренду Jimmy Choo стала принцеса Діана (на примірки Чу їздив виключно до Кенсінгтонського палацу).
Рекламна кампанія колекції весна/літо 2018
У 1996 році до Джиммі Чу прийшла британський редактор розділу Аксесуари UK Vogue Тамара Меллон і запропонувала зробити з невеликої компанії Чу марку класу люкс. Дизайнер погодився і цей рік став переломним моментом в історії бренду. Меллон зайняла гроші у батька і вклала 150 000 фунтів (що за сьогоднішніми мірками дорівнює $ 365 000) в Jimmy Choo Ltd.
Всього через рік компанія відкрила свій перший магазин на вулиці Моткомб в одному з найпрестижніших районів Лондона – Белгравія. Успіху сприяла і покровителька бренду Діана. У тому ж 1997 році вона надягає білу пару човників Jimmy Choo з відкритою п’ятою на червону доріжку.
До 1998 року на першій рекламі бренду в журналі Vogue вже значилися три адреси магазинів у Лондоні, Беверлі-Хіллз та Нью-Йорку. До речі, саме американські магазини бренду модниці рознесли через рік, після того як Кейт Бланшетт з’явилася на червоній доріжці церемонії «Оскар» у чорних човниках Jimmy Choo.
У ранг «культового» взуття Jimmy Choo звела героїня серіалу «Секс і місто» Кері Бредшоу. Для першої серії третього сезону, який вийшов на екрани в 2000 році, художник по костюмах Патриція Філд обрала пудрово-рожеву пару босоніжок бренду, декоровану білим пір’ям. Крім того, сценаристи вирішили обіграти назву бренду: за сюжетом Керрі пропустила останній пором зі Статен-Айленда, втратила босоніжку та кричала йому навздогін: «Wait! Wait! I lost my Choo!» («Зачекайте! Зачекайте! Я втратила свою Choo!»), — хоча за ідеєю там мало бути I lost my shoe! («Я втратила свій черевичок!»).
У 2001 році Jimmy Choo вперше випустили високі чоботи та запустили лінійку сумок. Зараз бренд також випускає сонцезахисні окуляри та аромати, але все ж таки вони не такі популярні, як взуття та знакові моделі човників та босоніжок, названі жіночими іменами — Romy, Lang, Elisabeth, Erin і т. д. У 2002 році Джиммі Чу був удостоєний ордену Британської імперії «за визначні заслуги в індустрії взуття та моди Великобританії».
Холлі Беррі, Шарліз Терон, Кіра Найтлі, Сандра Буллок, Ріанна, Бейонсе, Ума Турман, Меріл Стріп, Наталі Портман — список далеко не всіх знаменитостей, які обрали пару Jimmy Choo для офіційних церемоній та на випадок червоних доріжок. Є пари Jimmy Choo та в арсеналах перших леді. 2009 року Мішель Обама обрала білу пару для офіційної церемонії інавгурації свого чоловіка. Шанувальником бренду також стала Кейт Міддлтон. 2015-го герцогиня Кембриджська вперше з’явилася на публіці після народження принцеси Шарлотти в бежевих човнах Jimmy Choo. Що й казати про популярність бренду, якщо про нього написав однойменну пісню американський хіп-хопер Fetty Wap.
Зараз Джиммі живе у Лондоні і продовжує курирувати бренд, а також працює над створенням Інституту взуттєвої справи в Малайзії. Компанією та розробкою нових моделей Jimmy Choo також займається його племінниця Люсі Чу.
іст: buro247.ua